Dobra typografia to świetna technika by wyróżnić się w marketingu. No bo ile widzieliście sklepów gdzie odręczny napis na ścianie przyciąga większą uwagę niż zgromadzony w nim towar?
Nie jestem fanem zakupów. Jeden no czasem dwa dwa rzuty oka na asortyment i wygląd sklepu i już wiem czy znajdę w nim coś dla siebie. Intuicja. Przeczucie. Kilkanaście sekund decyduje o tym gdzie zostawię swoje pieniądze. Przypadek powiecie? Nie, to sztuka oceniania po pozorach.
Ben Johnston ozdobił kaligrafią jedną ze ścian sklepu Vitaly x Friends Pop-Up Shop w Toronto. Hasło „If I could see all my friends tonight” (fragment tekstu piosenki LCD Soundsystem – All my friends ) jest tak naprawdę przedstawieniem filozofii sklepu – spotkaj się tu z przyjaciółmi, zdobywaj u nas nowych przyjaciół. Takie zakumpluj się. Nie wiem czy takim sloganem by mnie kupili, ale liternictwem na ścianie na pewno.
A wiecie co jest najfajniejsze? Ben Johnston podzielił się zakulisowym wideo z powstawania muralu. Znajdziecie go poniżej…
Ben Johnston i sklepowy mural od kuchni…
Kto chciałby wydać kilka dolców w takim sklepie?
Zgadzam się. Każdy tekst, który jest odpowiednio przygotowany przyciąga, intryguje, inspiruje. Dlatego uwielbiam dekorować swój dom odpowiednimi cytatami 🙂