Typografia kinetyczna – 10 świetnych przykładów z 2012 roku

Fajne Nie ruszaj Lubisz to
 
1

Początek roku to okazja do podsumowań i analiz. Ja też nie wyłamię się z tego trendu, ale nie będę przynudzał. Oto najlepsza typografia kinetyczna zebrana z całego 2012 roku. Usiądźcie wygodnie, seans czas zacząć.

Typografia kinetyczna to w skrócie ruchome fonty, pływające napisy podkładane pod dialogi z filmów, teksty piosenek czy inne słowne wypowiedzi. Sklecenie własnego wideo jest proste – wystarczy podstawowa znajomość programu typu After Effects. Jednak by stworzyć coś fajnego potrzeba jeszcze czegoś – talentu. Oto 10 typografii kinetycznych, które w 2012 roku były ucztą dla oczu.

Back to the Future – Melanie Burgess

Lubicie powrót do przyszłości? Jeśli tak, typografia kinetyczna z rozmowy Marty’ego z matką z pewnością przypadnie wam do gustu.

 

Alphagames – Evan Seitz

To wideo ma dopiero niespełna miesiąc a już znalazło się w czołówce najpopularniejszych typografii kinetycznych na Vimeo. To o czymś świadczy.

 

Fight Club – Adrian Moran

Podziemny krąg to już kultowy film, nic więc dziwnego, że wideo z dialogami powstają jak grzyby po deszczu. W tym roku też było ich sporo, jednak ta bije pozostałe na głowę.

 

Hello Hola Hallo Bonjour Ciao Ola – Daniel Moreno Cordero

Typografia kinetyczna autorstwa hiszpańskiego grafika. Kolorowa, pomysłowa i fajna.

 

Wouldn’t it be nice – Joe Humpay

Joe stworzył to wideo dla swojej dziewczyny. Wykorzystał przy tym motyw z piosenki Beach Boys’ ‚Wouldn’t It Be Nice’. I jest nice.

Elbow Grease – Habitat Promo – Joe Dunlap

Ruchome napisy to świetna forma promocji marki. Ta w dynamiczny sposób ukazuje, że każdy z nas może osiągnąć coś wielkiego. Wystarczy tylko chcieć.

 

RocknRolla – Siddharth Raj

Ciekawy dialog z brytyjskiego, filmu akcji. Choć w typografii kinetycznej nie ma Jasona Stathama, tu też sporo się dzieje.

 

Pulp Fiction – Christian Gjerde

Kolejny klasyk w zestawieniu. Rozmowa dwóch gangsterów z ciekawym zakończeniem.

 

Fusion Design – Dusan Tatalovic

Połączenie ruchomej grafiki z ruchomymi napisami.

 

29 Ways to Stay Creative – TO-FU

Na koniec zostawiliśmy jedną z najpopularniejszych animacji w tym zestawieniu. Do tego z konkretnym przesłaniem.

29 WAYS TO STAY CREATIVE from TO-FU on Vimeo.