Typografia kinetyczna czyli po prostu ruchome napisy (motion typography) przesuwające się po ekranach na przykład monitora. Co kryje się w odmianie animacji, która zawładnęła już wyobraźnią graficznego tłumu?
– Kilkanaście miesięcy temu przeglądałem zagraniczne strony i przypadkiem natknąłem się na prezentację filmiku z Pulp Fiction, w którym głównej roli wystąpił nie John Travolta ani Samuel L. Jackson, ale zwyczajne czcionki, które poruszały się na ekranie. Wystarczyło pogrzebać w google, by znaleźć polski odpowiednik – animowane napisy poruszające się w rytm dialogu z kultowego "Wszyscy jesteśmy Chrystusami". Dzieło Proptrzyr zachwyciło nie tylko mnie. W komentarzach na YouTube wszyscy wychwalają pomysł autora, który podłożył i zsynchronizował animację razem z dźwiękiem.
Do tej pory nie spotkałem tak dobrego i pomysłowego polskiego montażu w tym temacie. Jeśli znacie ciekawe, śmiało – linki do nich w komentarzach będą mile widziane.
Popisowa scena z Wszyscy jesteśmy Chrystusami – typografia kinetyczna
Jeśli jeszcze nie widziałeś tej wersji Pulp Fiction jesteś na bakier z designerskimi nowinkami.
Na deser dwa filmy typograficzne :
Teledysk Byłem Pewien – Peja, FU, Soków – typografia kinetyczna
Zwycięzca Przeglądu Shortów w Kategorii Animacja Rysunkowa podczas III Toruńskich Spotkań Kultury Studenckiej organizowanych przez Samorząd Studencki UMK
Większość filmów z motion typography (tym mianem także określa się typografię kinetyczną) powstaje z wykorzystaniem genialnego Adobe After Effects lub Sony Vegas.
Animacja Wszyscy jesteśmy Chrystusami dorównuje tej z Pulp Fiction, ale pozostałe polskie są daleko w tyle niestety. Gdzieś widziałam jeszcze taką niezłą z przekleństwami, Jak znajdę linka to wstawię 🙂