Ulotki reklamowe projektowanie

6 rad jak zaprojektować świetną ulotkę reklamową

[emphasized type=”emphasized”]Projektujesz ulotki reklamowe, ale coś nie idzie? Chcesz stworzyć własną ulotkę, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Oto sześć rad, które pomogą ci wyjść z opresji i samodzielnie stworzyć świetną ulotkę reklamową[/emphasized]

W dzisiejszym świecie przekazy reklamowe bombardują nas z każdej strony. Reklamy telewizyjne, plakaty i ulotki reklamowe… By zapadły nam w pamięć muszą przyciągać uwagę, być zwięzłe i atrakcyjne. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Zaprojektowanie ulotki wydaje się skomplikowane, ale jeśli rozbijesz proces na sześć mniejszych etapów, całość okaże się dużo prostsza.

Ulotki reklamowe szablony1) Po co mi ta ulotka?

Najważniejsze to odpowiedzieć sobie na pytanie – po co mi w ogóle ta ulotka. To niezbędny krok, bo twoja odpowiedź będzie miała wpływ na treść i wygląd ulotki reklamowej.

Musisz też zwalczyć pokusę umieszczenia na niej zbyt dużej liczby informacji. Warto się skupić na wyodrębnieniu jednej lub dwóch ofert lub wydarzeń, które chcesz promować. Postaraj się, by dane kontaktowe oraz adres strony internetowej były dobrze widoczne. Będziesz mieć pewność, że klient bez trudu je zauważy.

2) Jaka grupa docelowa ulotki?

Podczas projektowania miej w głowie obraz grupy docelowej. Fonty, kolory, ilustracje i zdjęcia muszą podobać się twojej publiczności. Niezależnie od niej nie używaj więcej niż dwóch fontów (np. Gramonnd i Helvetica). Jeśli chcesz podkreślić niektóre informacje skorzystaj z pobrubienia, pochylenia lub podkreślenia. To sprawdzi się lepiej niż dziesięć różnych krojów pisma.

Ulotki reklamowe rozmiary

3) Jedno czy kilka zdjęć?

Ilustracje i zdjęcia mogą okazać się cennym przekaźnikiem treści, zwłaszcza przy ograniczonej przestrzeni na ulotce. Zastanów się czy chcesz wykorzystać kilka mniejszych czy jeden większy, który silniej przykuje uwagę.

4) Jaki format?

Ulotki funkcjonują w wielu formatach, czyli rozmiarach. Wykorzystuje się też różne gramatury i rodzaje papieru. Jeśli masz ograniczony budżet skorzystaj ze standardowych rozmiarów, np. A5 (pół arkusza A4 – 210mm x 148.5mm), DL (1/3 arkusza A4 – 210mm x 99mm) lub A7 (105mm x 74mm). Jednak jeśli naprawdę chcesz wyróżnić się z tłumu postaw własny format. Dobre drukarnie są w stanie wydrukować ulotki w dowolnym rozmiarze i kształcie. Może dobre dla ciebie okaże się na przykład koło?

Szablony w standardowych rozmiarach możesz pobrać tutaj.

kreatywne ulotki reklamowe5) Papier jest ważny

Upewnij się, że papier na którym chcesz drukować ulotki jest naprawdę dobrej jakości. Zły może popsuć nawet najlepszy graficzny projekt ulotki. Standardowo do ulotek reklamowych stosuje się papier o gramaturze do 350 g/m2.

6) Uważaj na literówki

Zanim dasz projekt do druku przejrzyj go kilka razy i najlepiej poproś znajomych by rzucili na niego okiem. Literówki łatwo przeoczyć, a nic bardziej nie deprymuje niż konieczność zniszczenia kilku tysięcy ulotek przez wcześniejszy brak uwagi.

Gdy weźmiesz do ręki wydrukowaną ulotkę obejrzyj ją dokładnie i sprawdź czy nie ma błędów i czy spełnia ona swoje zadania. Ale jeśli dostosowałeś się do powyższych kroków, nie będziesz musiał się martwić. Powodzenia!