4 sposoby na wyróżniające się i profesjonalne wizytówki

Fajne Nie ruszaj Lubisz to
 
3

Niewielkie formatem, za to z ogromnym potencjałem. Wizytówki pomagają zapamiętywać ludzi, ich biznesy i usługi. Jak zaprojektować jednak profesjonalne wizytówki, które dodatkowo wyróżnią nas z tłumu?

Jedna ze złotych zasad biznesu podpowiada, by swoje wizytówki mieć zawsze przy sobie. Nigdy nie wiadomo kiedy będziemy ich potrzebować. Dzięki nim przypadkowy klient spotkany w kolejce u lekarza łatwiej zapamięta nasz biznes lub usługi. Wtedy znalezienie numeru telefonu i adresu nie będzie dla niego problemem.

Czasy gdy kawałek kartki z odręcznie zapisanym numerem wystarczały za wizytówkę odeszły dawno w zapomnienie. Pomijając przypadki, gdy ich zastosowanie jest efektem przemyślanej strategii biznesowej, pseudo wizytówka sprawia, że w oczach klienta wyglądamy nieprofesjonalnie.

Co raz więcej przedsiębiorców zdaje też sobie sprawę z tego, że ich wizytówka to nie tylko dane teleadresowe, ale przede wszystkim reklama wpływająca na wizerunek firmy. Dlatego design, użyte materiały, kolory i jakość wydruku mają tak ogromne znaczenie. By prześcignąć konkurencję stawiają sobie co raz ambitniejsze cele z pożytkiem dla nich i projektantów wizytówek, których kreatywność może wreszcie znaleźć ujście w codziennej pracy.

Jaka powinna być wyróżniająca się wizytówka?

Wyróżniająca się wizytówka przede wszystkim powinna być unikalna. Gotowe projekty można kupić już za kilkadziesiąt złotych. Problem w tym, że z takiego samego wzoru najpewniej korzysta już kilkadziesiąt innych przedsiębiorców. Taki sam projekt wizytówki może więc mieć sprzedawca samochodów, lekarz, a nawet ksiądz. My chcemy wyróżnić się z tłumu.

Oto pięć prostych technik by nasze wizytówki były wyjątkowe:

Kreatywne i przezroczyste wizytówki – inspiracja

Wypukłe logo i druk

Wizytówki z wypukłym drukiem są droższe od standardowych. Nadają im jednak elegancki, profesjonalny, a nawet elitarny wygląd. Jeśli zależy ci na podkreśleniu tych cech warto tę technikę wziąć pod uwagę.

Przykład: Kancelaria prawnicza może sięgnąć po wypukłą wizytówkę, której logo będzie dodatkowo pokryte odblaskową folią.

Niestandardowe kształty

Wizytówka niekoniecznie musi być prostokątem. Wystarczy odrobinę zaokrąglić rogi by zwrócić uwagę na jej nieszablonowość. Okrągłe lub kwadratowe wizytówki sprawdzą się na przykład w branżach kreatywnych oraz usługach kierowanych głównie do młodych ludzi.

Przykład: Wizytówką i reklamą pubu może być podkładka pod piwo z logiem lokalu i jego adresem.

Niestandardowe materiały

W Internecie można znaleźć mnóstwo przykładów wizytówek do produkcji których użyto drewna, gumy lub metalu. Taka z pewnością przykuje uwagę. Problemem może być tylko jej składowanie, bo zwyczajnie nie zmieszczą się w wizytowniku.

Przykład: Wizytówką sklepu z podłogami może być niewielki kawałek panelu lub deseczki z wypalonym drukiem.

Pełen kolor kontra czerń i biel

Jeszcze kilkanaście lat temu większość wizytówek była czarnobiała. Dziś dwustronny kolorowy druk jest o wiele tańszy niż kiedyś, dlatego przedsiębiorcy masowo wykorzystują go w identyfikacji wizualnej. Może więc warto pomyśleć wyłącznie o czerni i bieli? Monochromatyczne wizytówki mogą wyróżnić nas z tłumu. Technika ta świetnie sprawdza się gdy postawimy dodatkowo na minimalizm.

Przykład: Na awersie wizytówki biura tłumaczeń może znaleźć się standardowo logo i adres, a na rewersie fragment z literatury danego kraju.

2 comments

  1. Z kształtami nie warto się bawić, w wizytowniku się one nie mieszczą a je trzeba gdzieś trzymać 🙂
    Co do czarnego tła tutaj jest duży problem z dostępnością dobrego materiału, sam zamawiałem druk wizytówek i musiałem czekać trochę czasu na to aż sprowadzą odpowiedni papier.
    Co do niestandardowych materiałów jest do droga rzecz, ale warta bo klient na bank zwróci uwagę na taką i zapamięta firmę.

  2. Ciekawe zestawienie. Rzecz w tym, że większość klientów z ‘małych i średnich’ twierdzi, że ‘wizytówka nie może kosztować więcej niż…”, a w dużych firmach wizytówka dla większości załogi spełnia wyłącznie funkcje kontaktowe – na duży deal nie ma co liczyć, bo też kryterium ceny kształtuje efekt końcowy 😛 Ale miejmy nadzieję, że świadomość naszych krajan będzie się powoli zmieniać 🙂

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *