Platige Image zrealizowała spot kampanii społecznej przeciw narkotykom na zamówienie Leo Burnett Londyn. Reżyserią spotu Cocaine Unwrapped zajął się oczywiście Tomek Bagiński, czołowy twórca polskiej animacji
Bagiński i spot przeciw narkotykom?
Tradycyjnie kampanie społeczne kierowane przeciwko narkotykom przedstawiają osoby je zażywające i skutki ich działań. W klipie Bagińskiego są jednak maszyny, które niszczą też życie osób pracujących przy produkcji narkotyków. „You can’t ignore what’s under your nose” głosi hasło. Zadziała?
Nie wiadomo jaki skutek przyniesie akcja społeczna przeciw narkotykom. Być może w spocie forma przerosła treść. Forma techniczna i artystyczna klipu jest jednak bez zarzutu. W końcu to Tomek Bagiński i Platige Image, a oni przyzwyczaili nas już do animacji na naprawdę wysokim poziomie. Choć intro do Wiedźmina 2 jednak bardziej przypadło mi do gustu…
Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że Cocaine Unwrapped – The Machine przypomina klimatem słynną Katedrę. Wy także odnajdujecie tu podobne motywy?
Klimat rzeczywiście podobny, ale nic poza tym. Dzięki tego typu spotom tylko utwierdzam się w przekonaniu, że jak się chce, to można inaczej podejść do tematu. Skuteczność kampanii społecznych zazwyczaj pewnie nie urywa głowy, więc myślę, że w tym wypadku warto było „zaryzykować”.
No Pan Tomek jak zwykle trzyma poziom. Ładny spot, strzelanina z 10 sekundy od razu skojarzyła mi się z kultową grą GTA, a końcówka też mistrzowska w klimacie, trochę jak w klimacie Guya Ritchiego, tak mi się to kojarzy zaraz po oglądnięciu spotu.
Bardzo fajny spocik, chociaż myślę że dla większości społeczeństwa, tym bardziej po dłuższej kuracji dragami może być niezrozumiały… 😉