Identyfikacja wizualna w planach i brak inspiracji? W sieci bez problemu znajdziesz miejsca gdzie designerzy chwalą się swoimi dziełami. Po co wertować setki przeciętnych prac w poszukiwaniu perełek jeśli macie nas? Oto 25 świetnych kompleksowych identyfikacji wizualnych, logotypów i wizytówek. Powiew świeżości i inspiracji gwarantowany
O tym jak ważna jest identyfikacja wizualna w działaniach marketingowych nikogo chyba nie trzeba przekonywać. Dobra może zdziałać cuda, słaba i nijaka może pociągnąć biznes na dno. Miło widzieć przedstawicieli polskiego designu w tej pierwszej kategorii.
Co decyduje o dobrej identyfikacji wizualnej?
Indywidualność. Odpowiedź jest banalna, jednak jeśli głębiej się zastanowić to właśnie niepowtarzalność i unikalność powinny wyróżniać nasz projekt. Chodzi w końcu o wyróżnieniu się na tle konkurencji, czego nie da się osiągnąć powielając ich styl.
Kompletność. Każdy z elementów identyfikacji wizualnej powinien tworzyć z pozostałymi spójną całość. Oznacza to, że dobre logo powinno korespondować z wybranymi dla firmy fontami, a kolory na wizytówkach (zobacz jak przygotować wizytówki do druku) i innych materiałach powinny być ujednolicone. Prosta zasada, a wiele przedsiębiorstw o niej zapomina.
Identyfikacja wizualna jest obrazem marki i jednocześnie wiadomością wysyłaną do jej odbiorców.
25 na prawdę dobrych identyfikacji wizualnych
Macie już swoich faworytów?
Wow, naprawdę świetne. Czuję powiew kreatywności. To dobrze, bo ostatnio jakoś niczego nie zaprojektowałem. Dodaję to do swojej listy inspiracji.
Rewelacyjne są te brandingi. Na prawdę ciężko mi wybrać faworyta. Zauważyłem, że oprawa graficzna dobrze jak opiera się na 2-3 kolorach. Wtedy wygląda to najbardziej estetycznie. Jak dla mnie oczywiście:D
Przytoczyliście tyle interesujących przykładów przemyślanej i co najważniejsze spójnej identyfikacji wizualnej, że mam problem z wybraniem tej najlepszej.
Tak na pierwszy rzut oka, najbardziej zaciekawił mnie chyba jednak pomysł na wizytówki SoulKraftu.
MADe factory, Italian Pasta Brand, Semet Identity, Eskimo identity – te mi się najbardziej podobają. Coś pięknego. Ale przyznaję, że królują pośród tego MADe factory i Italian Pasta Brand. Styl niemal nieziemski. Pozazdrościć.
Fajnie, że polskie placówki też mają solidną identyfikację. Kiedyś znajomy grafik pokazywał mi, jak przygotowywał identyfikację wizualną dla ambasady polskiej w Finlandii – kawał roboty, nie ma co.
Mój typ – Soulkraft i Valens. Dobrze, że nasze firmy zwracają uwagę na dobrą identyfikacje wizualną.
W przykładach znajdujemy zarówno dobre, jak i całkiem nietrafione i nieestetyczne identyfikacje, które wydają się być wybrane tylko dzięki atrakcyjnym mockupom 🙂
@Ziemowit faktycznie ma rację – świetne dobra nawet mała paletka po odpowiednim zastosowaniu potrafi zdziałać cuda. Przy okazji polecam krótką animację o esencji brandingu, którą ostatnio widziałem
To tylko pokazuje jak ważny jest dobry mockup 🙂
A animacja o brandingu całkiem fajna – polecam zajrzeć.