Początek roku to okazja do podsumowań i analiz. Ja też nie wyłamię się z tego trendu, ale nie będę przynudzał. Oto najlepsza typografia kinetyczna zebrana z całego 2012 roku. Usiądźcie wygodnie, seans czas zacząć.
Typografia kinetyczna to w skrócie ruchome fonty, pływające napisy podkładane pod dialogi z filmów, teksty piosenek czy inne słowne wypowiedzi. Sklecenie własnego wideo jest proste – wystarczy podstawowa znajomość programu typu After Effects. Jednak by stworzyć coś fajnego potrzeba jeszcze czegoś – talentu. Oto 10 typografii kinetycznych, które w 2012 roku były ucztą dla oczu.
Back to the Future – Melanie Burgess
Lubicie powrót do przyszłości? Jeśli tak, typografia kinetyczna z rozmowy Marty’ego z matką z pewnością przypadnie wam do gustu.
Alphagames – Evan Seitz
To wideo ma dopiero niespełna miesiąc a już znalazło się w czołówce najpopularniejszych typografii kinetycznych na Vimeo. To o czymś świadczy.
Fight Club – Adrian Moran
Podziemny krąg to już kultowy film, nic więc dziwnego, że wideo z dialogami powstają jak grzyby po deszczu. W tym roku też było ich sporo, jednak ta bije pozostałe na głowę.
Hello Hola Hallo Bonjour Ciao Ola – Daniel Moreno Cordero
Typografia kinetyczna autorstwa hiszpańskiego grafika. Kolorowa, pomysłowa i fajna.
Wouldn’t it be nice – Joe Humpay
Joe stworzył to wideo dla swojej dziewczyny. Wykorzystał przy tym motyw z piosenki Beach Boys’ 'Wouldn’t It Be Nice’. I jest nice.
Elbow Grease – Habitat Promo – Joe Dunlap
Ruchome napisy to świetna forma promocji marki. Ta w dynamiczny sposób ukazuje, że każdy z nas może osiągnąć coś wielkiego. Wystarczy tylko chcieć.
RocknRolla – Siddharth Raj
Ciekawy dialog z brytyjskiego, filmu akcji. Choć w typografii kinetycznej nie ma Jasona Stathama, tu też sporo się dzieje.
Pulp Fiction – Christian Gjerde
Kolejny klasyk w zestawieniu. Rozmowa dwóch gangsterów z ciekawym zakończeniem.
Fusion Design – Dusan Tatalovic
Połączenie ruchomej grafiki z ruchomymi napisami.
29 Ways to Stay Creative – TO-FU
Na koniec zostawiliśmy jedną z najpopularniejszych animacji w tym zestawieniu. Do tego z konkretnym przesłaniem.
29 WAYS TO STAY CREATIVE from TO-FU on Vimeo.