[emphasized type=”emphasized”]Początek roku to świetny czas do wszelkiego rodzaju podsumowań, snucia planów i… przewidywań. Oto cztery trendy w projektowaniu logo, które moim zdaniem będą królować w 2016 roku.[/emphasized]
Dobre logo nie poddaje się modzie. Fakt. Stwierdzenie, że logo ma być ponadczasowe nie znaczy jednak, że trzeba iść wbrew trendom.
1. Kaligrafia i liternictwo w logo
Typograficzne, odręczne logotypy w ostatnich latach stały się niezwykle popularne. Dobrze, że tradycyjna sztuka pięknego pisania wraca do łask.
Dla kogo? Z odręcznym napisem w logo dobrze wypadną marki szukające unikalności. Wszystko zależy też od wybranego stylu i techniki kaligraficznej. Pisany logotyp to nie font, użyty tysiące razy w projektach konkurencji. Dobry kaligraf sprawi, że indywidualny napis odda charakter firmy i przekaże odbiorcy wiele o niej wiadomości.
2. Przestrzeń negatywna
Wbrew swojej nazwie zastosowanie przestrzeni negatywnej w logo zadziała tylko pozytywnie. Obrazowo mówiąc to przestrzeń pozostała z tła po wycięciu głównego motywu. Ta metoda sprawia, że logo zaskakuje odbiorcę swoją nieoczywistością. Często wiąże się też z minimalizmem i nie przytłacza klienta swoją formą.
Dla kogo? Po przestrzeń negatywną sięgają często branże kreatywne, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by zaprojektować w tym znak stylu dla na przykład dla kancelarii adwokackiej.
3) Pojedyncza linia
Znak graficzny firmy złożony z jednej, nieprzerwanej linii przypomina ikony i piktogramy. I właśnie w tym tkwi siła. Nie ważne, prosty znaczek czy skomplikowana konstrukcja przypominająca herb – w identyfikacji wizualnej taki styl sprawdza się znakomicie.
Dla kogo? Sięgają po nie firmy stawiające na innowacyjność, ale taki design pasuje niemal każdemu.
4) Vintage
Stylistyka vintage od dłuższego czasu cieszy się niesłabnącą popularnością. Wystarczy spojrzeć na powstające logotypy w serwisach typu behance czy pinterest by przekonać się, że retro nadal jest w modzie.
Dla kogo? Styl vintage sprawdzą się na pewno w branżach restauracyjnej, klubach muzycznej. Warto sięgnąć po nie, gdy firma chce budować wizerunek na tradycji i doświadczeniu.