Pozytywne logo to takie, które zapada w pamięć. Pozytywnie jeśli puszcza do odbiorcy oko i każde mu chwilę pomyśleć, nie będąc przy tym zbyt nachalnym. Przestrzeń negatywna idealnie spełnia te założenia.
Z przestrzenią negatywną spotykasz się na co dzień, nawet jeśli nie zdajesz sobie z tego sprawy. To nieoczywisty przekaz, który pozostaje z tła po wycięciu głównego motywu. Najłatwiej wyobrazić to sobie na przykładzie negatywu fotograficznego – przed wywołaniem kolor czarny jest biały i odwrotnie.
Takie logo ma na przykład amerykańska stacja telewizyjna NBC, proekologiczna fundacja WWF, czy firma kurierska FedEX (słynna strzałka między E i X).
Poniżej 15 mniej znanych, ale równie dobrych przykładów na zastosowanie przestrzeni negatywnej w logo.
Świetne logo. Wszystkie wyglądają profesjonalnie, a niektóre nawet ponadczasowo! Podejrzewam, że żaden grafik nie powstydziłby się wypuścić, któregoś z nich ze swojego szkicownika.
Ciekawe przykłady ^^ Uwielbiam zastosowanie negatywnej przestrzeni w logach 🙂